فروشگاه اینترنتی مهندس

فروشگاه اینترنتی مهندس

فروشگاه اینترنتی مهندس

فروشگاه اینترنتی مهندس

فروشگاه اینترنتی مهندس

۲۴ مطلب در مرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

گیلاس

پنجشنبه, ۲۸ مرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۲۷ ق.ظ

همه چیز در مورد “گیلاس” و خواص گیلاس

گیلاس,گیلاس در بارداری,گیلاس ویکی پدیا,گیلاس و دیابت,گیلاسی,گیلاس زرد,مصرف گیلاس در بارداری,گیلاس در دوران بارداری,کمپوت گیلاس در بارداری,فواید گیلاس در بارداری,گیلاس بارداری,خوردن کمپوت گیلاس در بارداری,خوردن گیلاس در دوران بارداری,خوردن گیلاس و آلبالو در بارداری,گیلاس در زمان بارداری,گیلاس و دیابت بارداری,گیلاس و دیابت,گیلاس دیابت,گیلاس دیابت بارداری

گیلاس میوه خوشمزه و مفید تابستانی است که خیلی هم طرفدار دارد.البته نام علمی گیلاس (Prunus avium) و از خانواده ی (Rosaceae) می باشد. درخت گیلاس بدون خار و دارای میوه ی گوشت‌ دار و محتوی یک هسته نیز می باشد.جالب است بدانید که گیلاس میوه ی کوچک، گرد و ملین است که در هنگام چیدن به رنگ قرمز یا سیاه می‏ باشد و دارای یک هسته است. در واقع در طبیعت سه نوع گیلاس به رنگ‏ های قرمز، سیاه و زرد موجود است.گفتنی است که گیلاس ‏ها را همیشه رسیده می ‏چینند زیرا پس از چیدن به خوبی رشد نمی ‏کنند و شما می ‏توانید آن را تنها برای  1 تا 3 روز به خوبی نگهداری کنید.

موارد استفاده از گیلاس:
در واقع  گیلاس ها را بهتر ا‏ست تازه‏ تازه پس از چیدن از درخت میل بفرمایید.معمولا از گیلاس، مربا و یا ژله درست می‏ نمایند زیرا نمی ‏توان آن را به صورت تازه ذخیره و نگه ‏داری نمود، ولی می ‏توان آن ها را فریز کرد؛ البته بهتر است که اول هسته ‏های آن خارج شود.

گیلاس ، خواص گیلاس , فواید گیلاس , خاصیت گیلاس

فواید گیلاس را بشناسید:

جالب است بدانید که بر طبق آخرین و بهترین اخبار به دست آمده مشخص گردیده که گیلاس‏ ها منبع غنی آنتی ‏اکسیدان‏ ها هستند و این برای جلوگیری از پیری بسیار مفید است و از پیری زودرس جلوگیری می کند.گفتنی است که گیلاس ‏ها غذای متداولی در عصر حجر بوده‏ اند و باستان‏ شناسان بقایای هسته‏ های گیلاس را در بسیاری از غارها و صخره‏ های مسکونی ما قبل تاریخ یافته ‏‏اند.

انواع گیلاس را بشناسید
البته گیلاس شیرین (Prunus avium) یک میوه فصلی است که امروزه به غیر از مصرف تازه ی آن، می ‏توان به خوبی از میوه ی خشک آن و یا به صورت آب میوه استفاده نمود.جالب است بدانید که گروه‏ های گیاه شناختی زیر مجموعه درخت ‏های گیلاس شامل: درختان آلو، هلو، بادام و زرد‏آلو است و نه تنها از میوه درخت گیلاس، بلکه از شکوفه‏ ها و چوب آن نیز استفاده می‏ گردد.

گیلاس ، خواص گیلاس , فواید گیلاس , خاصیت گیلاس

بهتر است بدانید که برای این که ارزش این گیاه را بدانیم لازم  است بگوییم تمام قسمت ‏های این میوه یعنی: گوشت، دم، هسته، برگ و ساقه ی آن در طب و صنعت استفاده دارد.
گیلاس قرمز
اصولا همه ی ما از مصرف گیلاس تازه در یک روز گرم تابستانی لذت می‏ بریم؛ این میوه دارای چربی کم و فیبر زیاد است و اگر شما درمان های گیاهی را قبول داشته باشید، بدانید که گواتر مزمن با خوردن گیلاس تا حد زیادی کنترل می‏ شود و همچنین مانند یک عامل تخلیه و زهکشی در مجاری ادرار و لوله‏ های هاضمه کار می‏ کند و سنگ‏ ها را از بین می‏ برد و مصرف آن در حد مناسب به مبتلایان به دیابت و ورم مفاصل توصیه می ‏شود زیرا میوه‏ ای است که نشاسته ی کمی دارد و قندش برای افراد دیابتی زیان بار نخواهد بود(البته باز هم تاکید می شود که اگر به میزان توصیه شده توسط متخصص تغذیه مصرف شود).لازم به ذکر است که گیلاس همچنین مسکن اعصاب بوده، ملین است، خون را پاک و معده را نیز تمیز می ‏کند و جوشانده ی دم گیلاس برای دفع سنگ‏ های مثانه و تمیز کردن مجاری ادرار در طب تجربی مصرف دائم دارد و بسیار مفید است .

گیلاس ، خواص گیلاس , فواید گیلاس , خاصیت گیلاس

راهنمایی ‏های تغذیه ‏ای:
به یاد داشته باشید که چربی اشباع شده در گیلاس بسیار کم می باشد. کلسترول ندارد (مانند سایر گیاهان)، سدیم ندارد، فیبر خوراکی بالایی دارد، از ویتامین C بالایی در آن موجود است .

گیلاس ، خواص گیلاس , فواید گیلاس , خاصیت گیلاس

خوردن این میوه پر از خاصیت را به شما و کودکانتان نوصیه می کنیم .

به گزارش بی اس ام اس : این میوه سرشار از پتاسیم و منیزیم است که برای سلامت قلب و عروق بسیار مفید است.گیلاس حاوی ویتامین C است که در حفظ سلامت پوست، افزایش قدرت ایمنی، تشکیل بافت پیوندی و سلامت اعصاب نقش مؤثری دارد.گیلاس جزء میوه‌های کم کالری محسوب می‌شود و سرشار از پتاسیم و منیزیم است که برای سلامت قلب و عروق بسیار مفید است. مصرف گیلاس و سایر میوه‌های تازه که حاوی مقدار زیادی آب است، موجب حفظ سلامت بدن می‌شود.تمام واکنش‌هایی که در بدن صورت می‌گیرد، در حضور آب است. آب برای حفظ سلامت پوست بسیار مفید است و از بروز یبوست پیشگیری می‌کند، حتی موجب درمان یبوست می‌شود.اگر افراد نتوانند آب بنوشند می‌توانند، از موادی که دارای آب زیاد هستند، مثل میوه‌ها و سبزی‌ها به مقدار زیاد استفاده کنند که از این طریق آب به بدنشان می‌رسد.

گیلاس ، خواص گیلاس , فواید گیلاس , خاصیت گیلاس
گیلاس و میوه‌‌ها سرشار از فیبر هستند و برای حفظ سلامت و پیشگیری از سرطان می‌تواند، مفید باشد. همچنین در حفظ سلامت قلب – عروق و تعادل گردش خون بسیار مؤثر است و از یبوست پیشگیری می‌کند.

آب گیلاس ترش و راه چاره بی خوابی

به گزارش بی اس ام اس تحقیقات نشان می دهد نوشیدن روزانه آب گیلاس ترش می تواند شدت بی خوابی را کاهش دهد.تیمی تحقیقاتی مطالعات خود را در خصوص عادات خواب روی افراد سالمند انجام دادند.در این تحقیق افراد مورد مطالعه به مدت 2 هفته هر روز صبح و عصر آب گیلاس ترش خوردند و 2 هفته بعد از نوشیدنی دیگری بدون آب گیلاس استفاده کردند.پس از آن افراد اعلام کردند که در مقایسه با سایر نوشیدنی ها، پس از مصرف روزانه آب گیلاس، شدت بی خوابی آن ها تا حد زیادی کاهش پیدا می کند.به طور کلی بیش از 40 میلیون نفر با مشکلات خواب درگیر هستند و 20 میلیون نفر هم دچار اختلال خواب هستند که سلامتی آن ها را به خطر می اندازد.محققان در تحقیقات خود به این نتیجه رسیدند که آب گیلاس طبیعی با داشتن ترکیبات بالای ملاتونین که یک آنتی اکسیدان طبیعی به شمار می رود به تنظیم چرخه خواب بدن کمک می کند.

گیلاس ، خواص گیلاس , فواید گیلاس , خاصیت گیلاس

ملاتونین به طور طبیعی در میزان کم در بدن ترشح می شود که باعث خواب آلودگی در شب و بیداری در طول روز می شود.قرص های خوابی که در بازار وجود دارد حاوی مقداری ملاتونین است که به بی خوابی افراد کمک می کند.مواد غذایی همچون گیلاس هم با داشتن این ترکیب، در تنظیم چرخه طبیعی خواب بدن و افزایش بازده خواب مؤثر است و زمان به خواب رفتن را کاهش می دهد.

در واقع به طور کلی ماده اولیه سرکه بالزامیک، انگور سفید است. البته در تولید آن می توان از مجموعه ای از میوه هایی مثل سیب، گیلاس، گلابی و زردآلو هم استفاده کرد.اما در پاسخ به این که این سرکه به چه نحوی تولید می شود، باید گفت وقتی میوه ها چیده می شوند، به وسیله ی دستگاه های مخصوصی تحت فشار قرار گرفته و آب آن ها گرفته می شود. آب انگور سفید یا سایر میوه ها حرارتی حدود ۸۰ درجه سانتی گراد (به مدت طولانی) می بینند تا در نهایت، برخی باکتری ها که در انگور موجود است، از بین برود.

گیلاس و توت فرنگی شیرین یا ترش، در درمان نقرس بسیار با اهمیت است. شما در حدود 10 تا 25 عدد گیلاس یا توت فرنگی در روز مصرف کنید.در واقع این میوه ها اگر تازه باشند بهتر است، ولی کنسرو شده هم ایرادی ندارد.

خواص آلبالو و گیلاس مثل هم است و مصرف آن اعصاب را آرامش می دهد، ولی در هر حال نباید در مصرف آن زیاده روی کرد.

مصرف مقادیر متعادل آلبالو و گیلاس در دوره بارداری مفید بوده و مشکلی برای مادران باردار ایجاد نمیکند ولی بی خطر بودن دم آلبالو و مصارف دیگر از این میوه به اثبات نرسیده است.

گیلاس سرشار از استروژن است

نتایج پژوهشی که در Journal of Agricultural and Food Chemistry به چاپ رسیده است نشان می دهد که جذب آنتی اکسیدان زیاد حتی برای افرادی که دچار سکته ی مغزی شده اند بسیار مفید است. چون باعث بهبود عملکرد مغز و احیای سلول های عصبی می شوند. توصیه می کنیم برای جذب آنتی اکسیدان بیشتر مصرف آلو خشک، انگورها، آلو، مرکبات به خصوص پرتقال، گیلاس و آلبالو، کلم ها، اسفناج، بروکلی، فلفل دلمه ای، چغندر و پیاز را در الویت قرار دهید.

برای مقابله با اسید اوریک خون میوه و سبزیجات مفیدند. برای همین لازم است که میوه و سبزیجات زیاد و متنوعی در طول روز مصرف کنید. توصیه می‌کنیم مصرف گیلاس، توت فرنگی، انگور، کرفس، چغندر، آرتیشو، لوبیا سبز، سیب زمینی، سبزیجات برگ سبز و جعفری را در الویت برنامه‌ی غذایی خود قرار دهید. توصیه می‌کنیم همچنین ویتامین C و مواد غذایی سرشار از فیبر را دریابید. باید بدانید که فیبرها به دفع اوره کمک زیادی می‌کنند. برای مقابله با نقرس باید مایعات زیادی بنوشید.توصیه می‌کنیم آب، آب سبزیجات تازه و آب مرکبات را در الویت قرار دهید. لازم است که روزانه دو لیتر از این مایعات را میل کنید.

برای درمان زخم معده پرهیز از مصرف برخی خوراکی‌ها لازم است مانند(مثل غذاهای پرچربک، کلم، ترب، تربچه، خیار، شلغم، پیاز و پیازچه، هندوانه، گیلاس، گوجه سبز، هلو، زیتون، ماهی دودی و نمک، کاهش مصرف چای و قهوه و نوشابه‌های گازدار، دور کردن استرس و ناراحتی از خود، پرهیز از مصرف دخانیات، مصرف عسل، بادام، موز، شیرین بیان، نعناع و بابونه.

گیلاس

  • مجید صفری

تعبیر خواب دریا یخ زده

سه شنبه, ۲۶ مرداد ۱۳۹۵، ۰۵:۴۹ ب.ظ

تعبیر خواب دریا | تعبیرخواب دریا | tabire khab

تعبیر خواب دریا و ماهی,تعبیر خواب دریای آرام,تعبیر خواب دریای طوفانی,تعبیر خواب دریا دیدن,تعبیر خواب دریا امام صادق,تعبیر خواب دریای مواج,تعبیر خواب دریا طوفانی,تعبیر خواب دریای طوفانی و مواج,تعبیر خواب دریاچه نمک,تعبیر خواب دریا و ماهی گرفتن,تعبیر خواب دریا پر از ماهی,تعبیر خواب دریای آرام و زیبا,تعبیر خواب دریای سیاه و طوفانی,تعبیر خواب شنا در دریای طوفانی,تعبیر دیدن دریای طوفانی در خواب,تعبیر خواب دریا طوفانی ابن سیرین,تعبیر خواب دیدن دریای متلاطم,تعبیر خواب دریا دیدن,تعبیر خواب دیدن دریا در شب,تعبیر خواب دیدن موج دریا,تعبیر خواب دیدن نهنگ در دریا,تعبیر خواب دریا امام صادق,تعبیر خواب دریای مواج,تعبیر خواب دریای خروشان,تعبیر خواب دریای مواج و طوفانی,تعبیر خواب دیدن دریا مواج,تعبیر دیدن دریای مواج در خواب,تعبیر خواب طوفانی شدن دریا

تعبیر خواب دریا , تعبیرخواب دریا , دریا در خواب دیدن

دیدن دریا در خواب یکی از متداول ترین خوابهاست.دریا در خواب در حالتهای طوفانی و آرام و مواج و پر از ماهی دیده میشود.اگر شما هم دریا در خواب دیده اید و دنبال تعبیر خواب دریا هستید این مطلب را به طور کامل بخوانید

تعبیر خواب دریا از دید مولف

تعبیر دیدن دریا همراه با ماهی و موجودات دریایی،رزق و روزی و نعمت است

تعبیر خواب دریای طوفانی با موج های بلند ،مشکلی بزرگ و زودگذر است

تعبیر خواب صخره و صدف و ستاره دریایی ، زندگی زیبا است

تعبیر خواب عروس دریایی وجود خطری در نزدیکی شماست

تعبیر خواب داشتن قایق در دریا زندگی رمانتیک و عاشقانه است

تعبیر خواب شنیدن صدای دریا داشتن زندگی معمولی است

تعبیر خواب قدم زدن در کنار دریا داشتن زندگی معمولی است

تعبیر خواب دیدن دریای سرخ ،مشکلات و سختی طولانی مدت است

تعبیر خواب دیدن دریای خشک شده ،مشکلات و سختی طولانی مدت است

تعبیر خواب جزر و مد دریا نشانه روزی است

تعبیر خواب قایق سواری در دریا نشانه مسافرت و خوشگذرانی است

تعبیر خواب دیدن دریای شور و دریای جنوب طول عمر است

تعبیر خواب دیدن دریا در باران و برف نعمت است

تعبیر خواب دریا و جنگل با هم شادی و سلامتی در زندگی است

تعبیر خواب غواصی در دریا این است که صاحب فرزند می شوید

تعبیر خواب دیدن دریای کم عمق این است که از سختی ها خسته شده اید و باید تلاشتان را بیشتر کنید

تعبیر خواب دریای یخ زده و یا جوشان این است که در بروز احساساتتان مشکل دارید و گاهی احساس ضعف می کنید

تعبیر خواب دیدن دلفین و نهنگ در دریا دوستی های پایدار است

تعبیر خواب دیدن کوسه در دریا این است که شما از اطرافیان خود می ترسید

تعبیر خواب دیدن دریای سیاه و گل آلود این است که باید بیشتر به حلال و حرام کارتان توجه کنید و سعی کنید حق کسی را ضایع نکنید

تعبیر خواب غرق شدن در دریا سختیها و مشکلات است

تعبیر خواب شکار از دریا ،رزق و روزی است

تعبیر خواب نشستن شن و ماسه دریا روی بدن شما این است که پس از عبور از سختیها به موفقیت می رسید

تعبیر خواب دریا از دید حضرت یوسف ع

تعبیر خواب دریا نشانه شانس و اقبال شماست همانطوری که دریا را در خواب میبینید چه خوب و چه بد

تعبیر خواب دریا از دید حضرت امام جعفر صادق ع

تعبیر دیدن دریا در خواب پادشاه است

اگر آب دریا صاف باشد پادشاه خوب و عالم است

اگر آب دریا تیره باشد پادشاه ظالم و گناهکار است

تعبیر خواب خوردن آب دریا این است که همان قدر که خورده عزت میابد

تعبیر خواب با شنا از آب دریا بیرون آمدن ، رهایی از زندان و خدمت پادشاست

تعبیر خواب غرق شدن در دریا و روی آب دریا ماندن این است که حرص در دنیا او را غرق کرده است

تعبیر خواب غرق شدن در دریا سپس بیرون آمدن از دریا این است که از حرص دنیا نجات میابد

تعبیر خواب نظاره کردن دریا از دور و نزدیک نشدن این است که به آرزویش نمیرسد

تعبیر خواب روی دریا بودن بدون خیس شدن این است که از آتش دوزخ ایمن می شود و کار دنیا برایش آسان می شود

تعبیر خواب دریا از دید محمد بن سیرین

اگر در خواب ببیند که از دریا آب گوارایی بخورد تعبیر خواب این است که که از پادشاه یا بزرگی نعمت و مال و منال به او میرسد

تعبیر خواب دیدن خوردن تمام آب دریا این است که پادشاهی تمام دنیا را بدست می گیرید و بعضی می گویند به اندازه ان آب بزرگی و مال بدست می آورد

تعبیر خواب دیدن کف دریا این است که منفعت بزرگی در راه است

اگر زنی در خواب کف دریا را به ماسه های ساحل ببیند لذات های دنیوی او را منحرف می کند

تعبیر خواب دریا از دید ابراهیم کرمانی

تعبیر خواب در دریا بودن این است که به خدمت پادشاه برسد یا مطیع مردی بزرگ شود

تعبیر خواب متحیر در دریا ماندن این است که خطری در کار او بوجود می آید

تعبیر خواب بیرون آمدن از دریا این است که غم هایش تمام می شود

تعبیر خواب خوردن آب دریا به غایت سرد است

اگر عالمی خواب دریا ببیند علمش زیاد می شود

تعبیر خواب خوردن آب گرم دریا این اس که گناه می کند

تعبیر خواب دیدن دریا به صورت بزرگ و طوفانی این است که او را خصمی بزرگ در پیش است و باید از آن بترسد

تعبیر خواب دریا از دید جابر مغربی

تعبیر خواب رفتن در آب دریا ، توفیق عبادت است

تعبیر بالا آمدن آب دریا زیاد شدن لشگر پادشاست

تعبیر خواب کم شدن آب دریا این است که لشگر پادشاه کم میشود

تعبیر خواب بی آب شدن آب دریاها و رودخانه ها این است که دارایی پادشاه خیلی کم می شود

تعبیر خواب خوردن آب دریا بدون پدید آمدن حالتی جدید،هلاک کردن پادشاه یا عالمی است

تعبیر خواب بلند شدن موج ها و تاریک شدن جهان از ابر این است که مردم آن منطقه گناهکارند

تعبیر خواب بلند شدن موج دریا یا شکار از دریا رزق و روزی حلال است و روزگارش خوب می شود

تعبیر خواب خوردن آب شور دریا این است که کار حلالش را رها می کند و سراغ کار حرام می رود

تعبیر خواب دریا از دید منوچهر مطیعی

در کتاب نفایس الفنون نوشته شده است که دریا پادشاه است ولی من معتقدم دریا فقط پادشاه نیست و در زمانهای مختلف دارندگان قدرت اسمشان تغییر کرده و میکند

تعبیر خواب دریا هر صاحب قدرت و شوکتی میتواند باشد

تعبیر خواب دریا طوفانی و ترسیدن از دریا ،ضرری است که از بزرگی میرسد

تعبیر خواب آرامش در کنار دریا این است که از بزرگی یودی می رسد

تعبیر خوردن تمام آب دریا در خواب این است که به شوکت و عظمت بزرگی می رسد

تعبیر خواب راه رفتن روی آب دریا ورود در کاریست که احتمال لغزش و سقوط در آن فراوان است اما در نهایت موفق میشود

عده ای از معبران گفته اند که تعبیر خواب در کنار دریا بودن و منظره دریای پر تلاطم را نگاه کردن ،بیماری فرزندان است

تعبیر خواب بیرون آمدن از کشتی و قدم نهادن در ساحل شفای بیماری فرزند یا عزیزی است

تعبیر خواب غرق شدن در دریا این است که گرفتار مشکلاتی میشوید

تعبیر خواب بودن در کشتی در دریای آرام این است که در زندگی امنیت و آرامش دارید

تعبیر خواب دریا از دید لوک اویتنهاو

تعبیر خواب کشتی رانی در دریا این است که شهامت ریسک کردن را دارید

تعبیر خواب غرق شدن در دریا این است که به بدبختی دچار می شوید که به دست خود موجب شده اید

تعبیر خواب دریای آرام ، شادمانی است

تعبیر خواب دریای متلاطم ، ناراحتی و غصه است

تعبیر خواب افتادن در دریا ، ضرر و زیان ، بدبختی است

تعبیر دیدن دریای شفاف در خواب، شادمانی است

تعبیر دیدن دریای مواج در خواب نیکبختی در تمام اموری که در آن گام برمیدارید است

 تعبیر خواب دریازدگی ، مشکلات جسمی است

تعبیر خواب دریا از دید آنلی بیتون

تعبیر خواب شنیدن صدای دریا و موج این است که زندگی بی روحی دارید

تعبیر خواب دیدن دریا این است که آرزوهای بی ثمری را دارید

اگر زنی در خواب ببیند با شوهرش در دریا شنا می کند تعبیرش این است که به نخستین آرزوهای خود میرسند

تعبیر خواب دختری که خود را دریاچه ای گل آلود و خروشان ببیند این است که در زندگی دچار تحولاتی می شود

تعبیر خواب مسافرت از دریا این است که مزد کارهای سخت خود را میگیرید

تعبیر خواب گرفتاری در دریا در حین مسافرت این است که گرفتار عشق های دروغین میشود

تعبیر خواب دریا | دریا در خواب دیدن | تعبیر خواب

  • مجید صفری

سیتریزین

سه شنبه, ۲۶ مرداد ۱۳۹۵، ۰۳:۰۱ ق.ظ

سیتریزین

سیتریزین,ستیریزین,سیتریزین برای کودکان,سیتریزین هگزال,ستیریزین برای کودکان,سیتریزین در بارداری,ستیریزین 10 چیست,سیتریزین چیست,سیتریزین برای نوزادان,سیتریزین در دوران شیردهی,ستیریزین ۵,ستیریزین برای چیست,ستیریزین برای نوزاد,ستیریزین عبیدی,ستیریزین 10 عبیدی,ستیریزین مقدار مصرف,شربت سیتریزین برای کودکان,عوارض سیتریزین برای کودکان,قرص سیتریزین برای کودکان,داروی ستیریزین برای کودکان,سیتریزین کودکان,عوارض شربت سیتریزین برای کودکان,مقدار مصرف سیتریزین برای کودکان,مقدار مصرف شربت سیتریزین برای کودکان,دوز شربت سیتریزین برای کودکان,سیتریزین هگزال در بارداری,عوارض قرص سیتریزین هگزال,عوارض سیتریزین هگزال,داروی سیتریزین هگزال,موارد مصرف شربت ستیریزین برای کودکان,قرص ستیریزین برای کودکان,ستیریزین کودکان,عوارض شربت ستیریزین برای کودکان,سیتریزین در بارداری,مصرف سیتریزین در بارداری,قرص سیتریزین در بارداری,عوارض سیتریزین در بارداری,خوردن سیتریزین در بارداری,تاثیر سیتریزین در بارداری,داروی سیتریزین در بارداری,سیتریزین بارداری,مصرف قرص سیتریزین در بارداری,ستیریزین 10 برای چیست؟,داروی ستیریزین 10 چیست,عوارض ستیریزین 10 چیست,قرص ستیریزین 10 برای چیست؟,Cetirizine 10 چیست,ستیریزین چیست,قرص سیتریزین چیست,شربت ستیریزین چیست,سیتریزین برای چیست,عوارض سیتریزین چیست,دارو سیتریزین چیست,عوارض قرص سیتریزین چیست,شربت سیتریزین برای نوزادان,مصرف سیتریزین برای نوزادان,عوارض سیتریزین برای نوزادان,سیتریزین نوزادان,عوارض شربت سیتریزین برای نوزادان,مصرف شربت سیتریزین برای نوزادان,مصرف سیتریزین در دوران شیردهی,قرص سیتریزین در دوران شیردهی,مصرف قرص سیتریزین در دوران شیردهی,عوارض سیتریزین در دوران شیردهی,سیتریزین دوران شیردهی

سیتریزین

همانطور که می دانید ستیریزین یا سیتریزین (Cetirizine) با نام تجاری زیرتک (Zyrtec) یک آنتی هیستامین قوی است که باعث کاهش هیستامین طبیعی در بدن می شود.هیستامین ماده ای است در بدن که عطسه و خارش و اشک و آبریزش بینی را ایجاد کند بنابراین برای درمان علائم سرماخوردگی و آلرژی از سیتریزین استفاده می شد که این علائم را از بین میبرد.سیتریزین همچنین برای درمان خارش و تورم های ناشی از کهیر نیز کاربرد دارد. به طور موقت علایم ناشی از تب یونجه یا آلرژی تنفسی فوقانی ( آبریزش بینی، عطسه ، خارش چشم ها / آبکی، خارش بینی و گلو ) تسکین می دهد.

شناسایی علمی این دارو

نام ژنریک این ماده ستیریزین یا  (Cetirizine) است که در زبان عامیانه سیتریزین هم می نامند

نام تجاری این ماده زیرتک (Zyrtec) است

کلاس دارویی این ماده آنتی هیستامین است که توضیح داده شد

از ساختار شیمیایی ستیریزین چه می دانید؟

ساختار شیمیایی این ماده به صورت زیر است

ستیریزین 10

ستیریزین 10

مصرف سیتریزین در دوران بارداری و شیردهی و برای افراد مسن چگونه است؟

تاکنون خبری راجع به ضرر این دارو برای بارداری شنیده نشده است اما اگر باردار هستید و می خواهید سیتریزین مصرف کنید حتما با پزشک خود صحبت کنید

اگر بچه شیر می دهید باید بدانید که سیتریزین می تواند وارد شیرتان شده و به بچه آسیب برساند پس حتما برای مصرف با پزشک مشورت نمایید

اصولا افراد پا به سن گذاشته نیاز کمتری به مصرف دوز نرمال این دارو دارند پس برای مصرف با دکتر خود مشاوره نمایند

فارماکوکینتیک – دینامیک ، مکانسیم اثر:

اعمال اثر آنتی‌هیستامین از طریق مهار انتخابی گیرنده‌های H1 محیطی‌. جذب سریع خوراکـی‌. متابولیسم ‌کـم کبدی توسط سیتوکروم P450 و ترشح ابتدایی حدود ۵٠ درصد از داروی بدون تغییر در ادرار و دفع مقدارکمی از دارو از مدفوع‌. نیمه عمر حذف حدود ١٠ ساعت‌.

مصرف برحسب اندیکاسیون:

رینیت آلرژیک فصلی‌، رنیت آلرژیک پا‌یدار، ‌کهیر مزمن

ستیریزین برای کودکان

ستیریزین برای کودکان

تداخلات مهم:

دارویی‌:

– امکان تقویت اثر دارو در مصرف همزمان با داروهای آنتی‌کولینرژیک و سرکوبگرهای دستگاه اعصاب مرکزی‌.
– کاهش کلیرانس ستریزین توسط تئوفیلین‌.

موارد منع مصرف و احتیاط:

منع مصرف‌: در حساسیت مفرط به دارو یا هیدروکسی ‌زین
احتیاط‌: نقص عملکرد کلیه

عوارض جانبی:

شایع‌ترین‌: خواب‌آلودگی‌، سردرد
مهل‌ترین‌: برونکواسپاسم
سایر عوارض‌: خستگی‌، سرگیجه‌، فارنژیت‌، خون‌ دماغ‌، خشکی دهان، درد شکم‌، تهوع‌، استفراغ‌، اسهال‌ ، سرفه

مسمومیت و درمان:

علایم‌: خواب‌آلودگـی
درمان‌: علامتی – حمایتی‌. فاقد پادزهر شناخته شده‌. غیرقابل برداشت توسط دیالیز.

توجهات پزشکی – پرستاری ، آموزش بیمار – خانواده:

– عدم دسترسی به اطلاعات‌کافی در مورد امکان سوء‌استفاده یا بروز وابستگی با مصرف دارو.
– قطع دارو ۴ روز قبل از انجام آزمون‌های تشخیصی پوست‌. امکان تغییر جواب مثبت آزمون‌های پوست‌.
– عدم دسترسی به اطلاعات‌کافی در مورد استفاده مطمئن و موثر از دارو درکودکان پایین‌تر از ۶ سال‌.
– پرهیز از انجام فعالیت‌هایی‌که نیاز به هوشیاری دارند.
– امکان‌کاهش خواب‌آلودگی با مصرف چای یا قهوه‌ .

ستریزین

ملاحظات قبل از مصرف ستریزین

قبل از مصرف دارو، در صورت وجود هر یک از موارد زیر حتما پزشک خود را مطلع کنید:

  • در صورتی که به سیتریزین، هیدروکسی زین و یا هر داروی دیگری حساسیت دارید.
  • در صورت مصرف داروهایی که احتمال تداخل با این دارو را دارند، پزشک ممکن است دوز دارو را تغییر داده و یا شما را از نظر بروز برخی عوارض جانبی تحت نظر داشته باشد. در صورتی که همزمان داروی دیگری نیز مصرف می کنید پزشک خود را مطلع کنید. بخصوص هر یک از داروهای زیر:
    • داروهای ضد افسردگی
    • داروهای ضد اضطراب
    • داروهای مورد مصرف در درمان اختلالات روانی
    • داروهای ضد تشنج
    • سایر داروهای مورد استفاده برای سرماخوردگی یا آلرژی ها
    • داروهای خواب آور
    • آرامبخش ها
    • ترانکلیزرها
    • تئوفیلین
  • در صورتی که به بیماری های کلیوی مبتلا هستید (یا سابقه ابتلا به بیماری کلیوی را دارید).
  • در صورت بارداری، یا اگر قصد باردار شدن دارید یا به نوزاد خود شیر می دهید.
سایر ملاحظات (مدلاین پلاس)
  • سیتریزین ممکن است موجب خواب آلودگی شما شود. بنابراین تا زمان مشخص شدن اثرات دارو از رانندگی و یا سایر کارهایی که نیازمند هوشیاری کامل می باشند خودداری کنید.
  • مصرف الکل ممکن است عوارض خواب آوری دارو را بیشتر کند. بنابراین از مصرف الکل و نوشیدنی های حاوی الکل در طول دوره درمان با سیتریزین خودداری کنید.
  • سیتریزین را برای درمان کهیر هایی که زخمی، تاول دار و یا بدون خارش هستند و یا آنهایی که رنگ غیر عادی دارند، استفاده نکنید. 
  • در صورتی که علائم کهیر، پس از 3 روز درمان با این دارو برطرف نشد، مصرف دارو را قطع نموده و به پزشک مراجعه نمایید.
  • سیتریزین را برای درمان کهیرهایی که مزمن شده اند (علائم آن بیش از 6 هفته طول کشیده) به کار نبرید و در این صورت حتما به پزشک مراجعه نمایید.
  • در صورتی که سیتریزین را برای درمان کهیر به کار می برید، و علاوه بر کهیر، این علائم را نیز دارید، بلافاصله به اورژانس مراجعه نمایید (این علائم مربوط به یک واکنش خطرناک و تهدید کننده به نام واکنش آنافیلاکتیک می باشند):
    • مشکل در بلع، تنفس و یا تکلم
    • متورم شدن زبان یا اطراف دهان
    • خس خس سینه
    • سرازیر شدن آب دهان
    • افت هوشیاری
  • در صورتی که پزشک شما، به وجود علائم آنافیلاکسی مظنون باشد، ممکن است داروی تزریقی اپی نفرین برایتان تجویز کند. سیتریزین هرگز نمی تواند جایگزین اپی نفرین برای درمان علائم آنافیلاکسی باشد.

  • سیتریزین در بارداری

سیتریزین در بارداری

عوارض جانبی سیتریزین چیست؟

خواب آلودگی

خستگی بیش از حد

خشکی دهان

معده درد

اسهال

تهوع

برخی عوارض سیتریزین ممکن است خطرناک باشند. اگر چه بروز این عوارض شایع نیستند ولی درصورت بروز، بلافاصله به پزشک مراجعه نمایید

اختلال در خوردن

تنفس مشکل

علائم مسمومیت و مصرف بیش از حد سیتریزین چیست؟

نا آرامی و دچار بیقراری شدن

تحریک پذیری

خواب آلودگی

سیتریزین برای نوزادان

سیتریزین برای نوزادان

نکات مهم در مورد مصرف سیتریزین:

سیتریزین می تواند موجب اختلال در فکر کردن و واکنش های طبیعی عصبی شود پس حدالامکان رانندگی نکنید یا هوشیاتر باشید

از استفاده همزمان با الکل بپرهیزید چرا که الکل بعضی عوارض سیتریزین را افزایش می دهد.

اگر از داروهای دیگر استفاده می کنید با پزشک خود مشورت نمایید

اگر همزمان تب دارید و یا تبتان بدتر شده به پزشک مراجعه نمایید

عوارض جانبی سیتریزین برای سنین مختلف چگونه است؟

برای افراد 12 سال به بالا همراه با خواب آلودگی و خستگی و خشکی دهان و گاهی بی خوابی همراه است

برای کودکان 2 تا 11 ساله همراه با سردرد و دل درد و التهاب و دردگلو همراه است

برای کودکان شش ماهه تا دو ساله همراه با تحریک پذیری و نق زدن  و بی خوابی و کسالت است

سیتریزین هگزال

سیتریزین هگزال

دستور مصرف سیتریزین چگونه است؟

کودکان بالای 12 و بزرگسالان نهایتا 10 میلی گرم در هر 24 ساعت

برای افراد بالای 65 سال به بالا یک قرص 5 میلی گرمی یا نصف قرص 10 میلی گرمی در هر روز

هرگز از دوز توصیه شده توسط دکتر تجاوز نکنید

هرگز بدون دستور پزشک طولانی مدت مصرف نکنید

سوال 1 :

من درطول دوران بارداری به علت حساسیتی که دارم قرص سیتریزین و رانیتیدین مصرف می کنم. آیا این داروها برای جنینم خطر ندارند یا روی شیرم در دوران شیردهی تاثیر منفی نمی گذارند؟

پاسخ دکتر مرضیه خدایی، متخصص زنان و زایمان::

مادر عزیز توصیه می شود در دوران حاملگی هیچ دارویی مصرف نشود اما اگر مجبور به مصرف دارو هم شدید بهتر است از هفته 12 به بعد شروع کنید و با توجه به اینکه داروی سیتریزین و رانیتیدین هر دو داروی آنتی هسیتامین هستند بنابراین توصیه می شود به جای این دو از داروهای قدیمی مصرف کنید اگر چه مصرف این دو دارو نیز عارضه منفی بر روی جنین و دوران بعد از زایمان برای شیردهی ندارد.

سیتریزین

  • مجید صفری

کلسترول خون

يكشنبه, ۲۴ مرداد ۱۳۹۵، ۰۹:۰۰ ب.ظ

میزان و کاهش و درمان “کلسترول خون” بالا

,کلسترول خون چیست,علائم کلسترول خون چیست,کلسترول خوب خون چیست,افزایش کلسترول خون چیست,علت کلسترول خون چیست,درمان کلسترول خون چیست,کلسترول در خون چیست,نشانه کلسترول خون چیست,کلسترول در آزمایش خون چیست,علت بالا رفتن کلسترول خون چیست,کلسترول خون,کلسترول خون,کلسترول خون بالا,کلسترول خون درمان,کلسترول خون چقدر باید باشد,کلسترول خون پایین,کلسترول خون نرمال,کلسترول خون باید چند باشد,کلسترول خون چند باید باشد,کلسترول خون بالا و درمان,کلسترول بالای خون,کلسترول بالای خون,علائم کلسترول خون بالا,درمان کلسترول خون بالا,چرا کلسترول خون بالا میرود,خطرات کلسترول خون بالا,اگر کلسترول خون بالا باشد,علائم کلسترول بالای خون,کلسترول خون و درمان,درمان کلسترول خون,درمان کلسترول خون با داروهای گیاهی,درمان کلسترول خون در طب سنتی,درمان کلسترول خون با طب سنتی,عوارض کلسترول پایین خون,کلسترول خون را چگونه پایین بیاوریم,چطور کلسترول خون را پایین بیاوریم,کلسترول خون را پایین می آورد,اگر کلسترول خون پایین باشد,علت کلسترول پایین خون,چگونه کلسترول خون را پایین بیاریم,میزان کلسترول خون نرمال,کلسترول طبیعی خون,کلسترول نرمال خون چند است,کلسترول خون باید چند باشد,درمان چربی خون و کلسترول

میزان و کاهش و درمان کلسترول خون بالا

به گزارش بی اس ام اس ماده چربی مانندی که در کبد و دیگر سلول‌ها ساخته می‌شود کلسترول نام دارد. این ماده در لبنیات، تخم مرغ و گوشت موجود است. بدن ما نیز به میزان مناسبی از ایین ماده احتیاج دارد. ولی اگر این مقدار ماده در بدن از حد مناسب فراتر رود ممکن است به بیماری‌هایی نظیر سکته قلبی منجر شود.

کلسترولی که در خون حرکت می‌کند به پروتئین‌ها می‌چسبد(لیپوپروتئین) و انواع مختلفی دارد. شامل؛ لیپوپروتئین کم چنگالی(کلسترول بد و باعث رسوب در دیواره‌ی رگ‌ها)، لیپوپروتئین پر چنگالی(کلسترول خوب و برای دفع کلسترول بد) و لیپوپروتئین خیلی کم چنگالی که مثل کم چنگالی بوده با این تفاوت که میزان چربی در آن بیشتر است.(مثل تریگلیسیرید؛ کالری اضافی، الکل و یا قند خون به این نمونه تبدیل می‌شوند.)

زنان(بعد از دوران قائدگی) بیشتر در معرض این بیماری هستند. هر فرد بالای بیست سال نیز باید حداقل هر پنج سال یکبار آزمایش سطح کلسترول دهد و آن را کنترل کند.

عوامل؛ غذاهای پر چرب، چاقی، سن بالا، دیابت، عوامل ارثی، مصرف دخانیات و برخی داروها و بیماری‌ها.

درمان؛ مصرف برخی داروها با تجویز پزشک(مثل استالین‌ها، نیاسین و آسپرین)، ورزش کردن، خوردن میوه و سبزیجات، غلات، رعایت رژیم غذایی سالم، اجتناب از مصرف غذاهای حاوی چربی اشباع(مثل سرخ کردنی‌ها)، خواب کافی، کاهش وزن، مصرف روغن‌های مناسب، اجتناب از مصرف الکل و خوردن ماهی‌های خاص(مثل ماهی تن).

سبوس برنج برای کبد مفید بوده و کلسترول خون را کاهش می دهد.

در رژیم لاغری خوردن فیبر به هضم غذا کمک کرده، جلوی یبوست را گرفته و کلسترول را پایین می‌آورد، و البته به شما کمک می‌کند که کاهش وزن پیدا کنید.

کی از علل رایج  سکته مغزی ضخیم و سخت شدن دیواره رگ های خونی است. پلاکت های ساخته شده از چربی، کلسیم، کلسترول و … انعطاف رگ های خونی را از میان می برند

به خاطر داشته باشید که پیروی کردن از رژیم غذایی نامناسب می تواند خطر بروز سکته مغزی را افزایش دهد. مصرف بیش از اندازه چربی و کلسترول می تواند سبب ضخیم شدن رگ های خونی شود. مصرف بیش از اندازه نمک ممکن است سبب بروز بیماری فشار خون شود. مصرف بیش از اندازه کالری سبب بروز اضافه وزن و چاقی می شود. با پیروی کردن از رژیم غذایی حاوی سبزیجات، میوه، غلات و ماهی می توان از بروز سکته مغزی جلوگیری کرد.

گفتنی است که بعضی مشکلات احتمال بروز نقرس را افزایش می دهند. این مشکلات و بیماری ها شامل: افزایش فشار خون، دیابت نوع 1 و دیابت نوع 2، کلسترول بالا، مشکلات گوارشی، کاهش توده عضلانی، چاقی، مصرف غذاهای پورین دار، گرسنگی یا کم خواری، بیماری های کلیوی و لوسمی (سرطان خون) و پسوریازیس (نوعی بیماری پوستی) و ناهنجاری در هموگلوبین.

یک متخصص تغذیه در باره بیماری دیابت نوع 1 عقیده دارد که برگ زیتون کاهش دهنده فشار خون، قندخون، ضد اسپاسم، گشادکننده عروق خونی، کاهش دهنده کلسترول بد و برای افراد دیابتی بسیار مناسب است.روغن زیتون حاوی مواد شیمیایی گیاهی است که باعث کاهش کلسترول، نرم کننده و صفرابر است و حاوی میزان زیادی آنتی اکسیدان است که از سرطان سینه و سرطان کولون جلوگیری می‌کند.

لازم به ذکر است که  علف لیمو تصفیه کننده کبد، کلیه، لوله گوارش، مثانه و لوزالمعده است. در واقع علاوه بر آن، در کاهش میزان اسید اوریک، کلسترول و چربی‌های اضافه نیز موثرو نافع است

گل ساعتی برای کاهش چربی خون و کلسترول مفید است

خار مریم، در کاهش میزان کلسترول خون موثر است و کلسترول مفید را نیز افزایش می دهد.

فواید تخم شنبلیله : مهم‌ترین اثرات گزارش شده دانه شنبلیله را بشناید

لازم به ذکر است که ضد درد، ضد آترواسکلروز، ضد التهاب، ضد عفونی کننده، ضد نفخ، ضد اسپاسم، ضد سرطان، پایین آورنده‌ی قندخون، افزایش دهنده‌ی میل جنسی، قابض، مقوی قلب، صفراآور، ملین، خلط آور، کاهش دهنده‌ی کلسترول خون، کاهش دهنده‌ی پرفشاری خون، کاهش دهنده‌ی تری گلیسیرید خون، شیر افزا، مسهل، اکسی توسیک، مقوی رحم و ضد کرم می باشد

البته محققان عقیده دارند وجود ماده‌ای به نام سینارین در عصاره برگ کنگر، موجب کاهش کلسترول و تری‌گلیسیرید خون می‌شود. در ضمن همین ماده به همراه ماده دیگری به نام اسید کافئیک موجود در کنگر، کبد را در برابر عفونت حفظ می‌نمایند.

اهدا خون برای کاهش کلسترول خون مفید است

منبع:

راستینه

کلسترول خون

  • مجید صفری

کهیر

شنبه, ۲۳ مرداد ۱۳۹۵، ۰۵:۳۹ ب.ظ

کهیر و راههای درمان

کهیر زدن بدن،کهیر چیست،کهیر عصبی،کهیر در بارداری،کهیر در کودکان

به گزارش بی اس ام اس خارشی در پوست بدن پیدا می‌شود که با برآمدگی‌ها و انتفاخ، مانند محل گزیدگی کیک همراه است. این جوش‌ها که بصورت برجستگی در سطح بدن ظاهر می‌شوند، قرمز رنگ بوده و با خارش شدید ناراحت‌کننده همراه‌اند. این برجستگی‌های جوش مانند دارای استطاله‌هایی هستند و به سرعت پیدا می‌شوند و طی یک زمان‌های معینی که ممکن است چند دقیقه یا چند ساعت باشد، مقداری تغییر شکل می‌دهند. این بیماری در بعضی فامیل‌ها بیشتر است و بعضی افراد، زیاد به این بیماری مبتلا می‌شوند. از این لحاظ است که اطلاع از تاریخچه بیمار به تشخیص بیماری کمک می‌کند.

علل بیماری؛ نظر اطباء سنتی و اطباء حاضر در علل و اسباب این بیماری تاحدودی مشابه است. طب سنتی کهیر را یک بیماری کبدی می‌داند که در اثر ضعف و خستگی و ناراحتی کبد پدید می‌آید. کبد، این غده بزرگ دو کیلو گرمی که اولین و بزرگترین پالایشگاه خون است، وقتی نتواند آنچنان که لازم است ترکیبات خون را تنظیم نماید، ناراحتی‌های مختلفی عارض انسان می‌شوند که یک نمونه از آن ناراحتی‌ها کهیر می‌باشد. عده‌ای از زیست‌شناسان کهیر را در اثر تحریک یک سری عوامل فیزیکی یا شیمیایی می‌دانند که سلول‌های بدن و بخصوص گلبول‌های سفید را تحریک کرده و این سلول‌ها را وادار به ترشح یک سری مواد شیمیایی کهیرزا می‌نمایند.

درمان؛ چون کهیر دارای مزاج گرم و صفراوی است، علاج آن با داروهای تنظیم‌کننده ترشحات صفراوی و داروهای سرد مزاج است. داروی روز اول منضجی است از گل بنفشه، تخم سبز خیار، تخم کاهو، تخم خشخاش، تخم گشنیز، نیلوفر، عناب و سپستان به مقدار دو مثقال از هر کدام که همه را جوشانده و روز اول (نصف را صبح و نصف را عصر) می‌خورند. مسهل آن مقدار پنج مثقال از پوست هلیله‌ی زرد است که در آب جوش ریخته و به مدت چهل و هشت ساعت می‌گذارند تا خوب خیسانده شود و سپس آن را فشرده و از پارچه‌ای صاف نموده و ناشتا یک وعده می‌خورند. روزی که مسهل خورده می‌شود، نباید نان خورده شود. البته این مقدار برای افراد بالغ است و افراد کوچک‌تر به نسبت کوچکی و یا خردسالی باید مقدار کمتری مصرف نمایند. ضمناً باید از خوردن غذاهای زیاد چرب و سرخ‌کرده و ادویه‌ها و غذاهای گرم مزاج بپرهیزند. از غذاهای ساده و آبمیوه‌های سرد مزاج و یا معتدل استفاده نمایند و جهت کاهش خارش بدن می‌توانند مخلوط نشاسته و کافور را در سرکه حل کرده و بر بدن بمالند و به منظور پیشگیری از بروز مجدد بیماری لازم است مدتی پس از بهبودی نیز پرهیز خود را نگه دارند.

منبع:

کتاب طب سنتی سینا، سید مهدی خسروی

چقدر درباره کهیر و علل و درمانش می دانید؟

بهتر است بدانید که کهیر تورم قرمز رنگ پوست است که همراه با خارش است. در واقع هر ضایعه بعد از چند دقیقه تا چند ساعت بدون باقی گذاشتن اثر از بین خواهد رفت و سپس ضایعات جدید در محل های قبلی یا محل های جدید به وجود خواهد آمد. البته اندازه ضایعات کهیر از کوچکی یک عدس تا بزرگی یک بشقاب متفاوت است. امکان دارد ضایعات به هم پیوسته باشد و نواحی وسیعی از پوست را بپوشاند. اغلب خارش شدید وجود دارد، ولی امکان دارد سوزش یا به ندرت درد نیز وجود داشته باشد.

کهیر،راههای درمان کهیر

بهتر است به خاطر داشته باشید که علت کهیر، خروج پلاسمای خون از مویرگ های کوچک خونی سطح پوستمی باشد که در اثر واسطه های شیمیایی، به ویژه هیستامین اتفاق می افتد ترشح هیستامین از سلول هایی به نام ماست سل است.به یاد داشته باشید که کهیر به طور کلی بسیار رایج است و حدود 20 – 10 درصد افراد حداقل یک بار در طول عمر مبتلا به کهیر می شوند. التبه کهیر به طور معمول ظرف چند روز تا چند هفته خوب می شود، ولی در مواردی هم امکان دارد سال ها و حتی دهه ها به طول انجامد و مرتباً حملات آن تکرار گردد.لازم به ذکر است که چنانچه کهیر در نواحی خاصی مثل پلک ها و لب ها بروز نماید، سبب تورم می گردد که امکان دارد موجب نگرانی بیمار شود، ولی این تورم ظرف 12 تا 24 ساعت رفع می شود.در واقع  اگر بیمار دچار مشکل تنفسی یا بلع شود، باید به طور اورژانس تحت درمان قرار گیرد.
کهیر،راههای درمان کهیر
بدنیست بدانید که رایج ترین مواد خوراکی مولد کهیر عبارت هستند از: تنقلات، شکلات، ماهی، گوجه فرنگی، تخم مرغ، توت و شیر. به طور کلی مواد خوراکی تازه و خام، بیش از مواد پخته شده سبب ایجاد کهیر می شوند.لازم به ذکر است که  افزودنی های خوراکی و نگاهدارنده ها نیز ایجاد کهیر می کنند.در واقع بعضی از عفونت ها از قبیل سرماخوردگی و عفونت های گلو در کودکان می توانند سبب بروز کهیر نیزشوند، ولی بعضی عفونت های مزمن و گاه عفونت هایی به شکل سینوزیت  یا برخی آبسه ها نیز به عنوان علت ایجاد کهیر بااهمیت هستند.

کهیر،راههای درمان کهیر

بدنیست بدانید که بهترین درمان کهیر، تعیین علت و حذف آن می باشد. اما این امر به ویژه در کهیر مزمن معمولا میسر نیست، ولی در مواردی که عللی از قبیل عفونت، غذا، دارو یا عوامل فیزیکی عامل کهیر باشند، با حذف آن عامل کهیر نیز درمان می گردد.بهتر است بدانید که در بسیاری از موارد پس از معاینات کامل بیمار، لازم است که آزمایش های تکمیلی انجام گردد تا در صورت امکان علت کهیر تعیین گردد که البته همیشه این توفیق حاصل نمی شود.

کهیر،درمان کهیر

بهتر است برای درمان به پزشک مراجعه کنید تا علل مشخص شود.

کهیر چیست؟
 به گزارش بی اس ام اس کَهیر (به انگلیسی: urticaria) واکنش آلرژیک حاد یا مزمن است که معمولاً بر اثر واکنش بدن در برابر مواد هیستامینی یا ترکیباتی نزدیک به هیستامین پدید می‌آید.عارضه پوستی کهیر، به صورت دانه‌های کوچک صورتی‌رنگ یا به شکل برجستگی‌های وسیعتر و گاهی به صورت تاول تظاهر کرده و با خارش شدید همراه است.کهیر بیماریی گذرا و کوتاه مدت است. هر ضایعه کهیر بعد از چند دقیقه تا چند ساعت بدون باقی گذاشتن اثر از بین می رود و سپس ضایعات جدید در محل های قبلی یا محل های جدید به وجود می آید. اندازه ضایعات کهیر از کوچکی یک عدس تا بزرگی یک بشقاب متغیر است. ممکن است ضایعات به هم پیوسته باشد و نواحی وسیعی از پوست را بپوشاند. معمولاً خارش شدید وجود دارد، ولی ممکن است سوزش یا به ندرت درد نیز وجود داشته باشد.کهیر به طور کلی بسیار شایع است و حدود 20 – 10 درصد افراد حداقل یک بار در طول عمر مبتلا به کهیر می شوند. کهیر به طور معمول ظرف چند روز تا چند هفته بهبود می یابد، ولی در مواردی هم ممکن است سال ها و حتی دهه ها به طول انجامد و مرتباً حملات آن تکرار شود.چنانچه کهیر در نواحی خاصی مثل پلک ها و لب ها بروز کند، سبب تورم می شود که ممکن است باعث نگرانی بیمار شود، ولی این تورم ظرف 12 تا 24 ساعت برطرف می شود. ولی اگر بیمار دچار مشکل تنفسی یا بلع شود، باید به طور اورژانس تحت درمان قرار گیرد.

علت کهیر
تراوش مایع پلاسمای خون از درون رگ‌ها به فضای میان‌بافتی در پوست باعث کهیر زدن می‌شود . یک عامل شیمیایی که هیستامین نامیده می‌شود از یاخته‌های ویژه‌ای در پوست بنام ماست‌سل‌ها که در پیرامون رگ‌ها قرار دارند ترشح می‌شود و باعث گشاد شدن رگ‌ها و باز شدن فضاهای میان‌یاخته‌ای در آن‌ها و به‌دنبال آن خروج مایع از درون رگ‌ها می‌شودموادی از قبیل آجیل، شکلات، ماهی، گوجه فرنگی، تخم مرغ، توت فرنگی، شیر و افزودنی‌های غذایی و میوه‌های تازه به‌ویژه مرکبات و داروهایی از قبیل پادزیست‌ها (آنتی‌بیوتیک‌ها) مانند پنی‌سیلین، مسکن‌ها مثل آسپیرین، کدئین، ایندومتاسین، خواب‌آورها، ویتامین‌ها و تقریباً هر نوع دارویی می‌تواند ایجاد کهیر کند. مصرف مداوم آسپیرین می‌تواند ایجاد کهیر مزمن بکند.حلزون، ماهی، آجیل، تخم مرغ و شیر از شایعترین حساسیت‌زاها هستند که خوردن آن‌ها می‌تواند باعث پدید آمدن کهیر بشود.مصرف برخی از داروها نیز می تواند سبب بروز کهیر شود. برخی از این داروها عبارت اند از: آنتی بیوتیک ها، مسکن ها، آرام بخش ها و خواب آورها، مکمل های غذایی، آنتی اسیدها. ویتامین ها و قطره های چشمی و ملیّن ها و شیاف ها نیز ایجاد کهیر می کنند.در صورت ابتلا به کهیر، باید تمامی داروهای مصرف شده، حتی در هفته های اخیر را به پزشک اطلاع داد تا در تعیین علت، راهنما باشد.بعضی از عفونت ها از قبیل سرماخوردگی و عفونت های گلو در کودکان می توانند سبب بروز کهیر شوند، ولی برخی عفونت های مزمن و گاه عفونت هایی به شکل سینوزیت یا برخی آبسه ها نیز به عنوان علت ایجاد کهیر مهم هستند.برخی از عوامل فیزیکی مثل نور خورشید، سرما، فشار، ارتعاشات شدید، تعریق، ورزش و تماس با آب می تواند در بعضی افراد سبب بروز کهیر شود.در کهیر ناشی از آفتاب، ضایعات در محل هایی که در معرض تابش آفتاب هستند بروز می کنند و ظرف چند ساعت برطرف می شوند.کهیرهای ناشی از سرما در عضوی که در معرض سرما بوده پیدا می شود.تعریق در افراد جوان باعث کهیرهای کوچک خارش دار می شود که معمولاً به دنبال ورزش یا اضطراب بروز می کند و ظرف 15 – 10 دقیقه برطرف می گردد. گاه در بعضی افراد، خارانیدن شدید پوست یا تحت فشار قرار گرفتن آن باعث بروز کهیر می شود. تماس با آب صرف نظر از این که سرد یا گرم باشد، از علل دیگر کهیرهای فیزیکی هستند.

کهیر چیست؟

انواع کهیر
کهیر به دو نوع حاد و مزمن طبقه بندی می شود.

کهیر حاد:
کهیرهایی که کمتر از 6 هفته از ایجاد آنها می گذرد، تحت عنوان «کهیر حاد» طبقه بندی می شوند. در این نوع کهیر علت معمولاً تشخیص داده می شود. شایع ترین علل کهیر حاد غذاها، داروها و عفونت ها هستند. نیش حشرات نیز می تواند سبب بروز کهیر شود.

کهیر مزمن
کهیرهایی که بیش از 6 هفته از بروز آنها می گذرد، «کهیر مزمن» نامیده می شوند. تعیین علت این نوع کهیر، اغلب بسیار مشکل است و در تعداد کمی از بیماران می توان علت را تشخیص داد. پزشک برای تعیین علت کهیر، باید سؤالات زیادی از بیمار بپرسد و معاینات متعددی را انجام دهد، ولی با وجود بررسی های زیاد در بیش از دو سوم این بیماران نمی توان علت کهیر را پیدا کرد.

درمان کهیر
بهترین درمان کهیر، تعیین علت و حذف آن است. شخصی که دچار کهیر شده قبل از هر چیز باید از خوراکی های و مواد ایجاد کننده حساسیت خودداری کند تا بدن تقویت شود و آنتی کور لازم را بسازد و دیگر بدن عکس العملی نشان ندهد.اما این امر بخصوص در کهیر مزمن اغلب میسر نیست، ولی در مواردی که عللی از قبیل عفونت، غذا، دارو یا عوامل فیزیکی عامل کهیر باشند، با حذف آن عامل کهیر نیز درمان می شود.در بسیاری از موارد پس از معاینات کامل بیمار، لازم است که آزمایش های تکمیلی انجام شود تا در صورت امکان علت کهیر تعیین شود، که البته همیشه این توفیق حاصل نمی شود.چنانچه علت پیدا شود، درمان طبعاً باعث حذف کهیر خواهد شد. ولی در مواردی که علت پیدا نشود، کهیر به طور علامتی درمان می شود که داروهای آنتی هیستامین در رأس درمان های کهیر هستند. آنتی هیستامین ها در صورتی از بروز کهیر جلوگیری می کنند که به طور منظم مصرف شوند و مصرف آنها صرفاً در زمان پیدایش کهیر تأثیر خیلی زیادی ندارد.البته در مورد مصرف آنتی هیستامین ها، عوارض آنها (از قبیل ایجاد حالت خواب آلودگی) را باید در نظر داشت و در افراد سالخورده که دچار احتباس ادراری هستند یا بعضی داروهای آرام بخش مصرف می کنند، باید مصرف آنها با احتیاط صورت گیرد.همچنین در زمان حاملگی، بسیاری از داروها ازجمله آنتی هیستامین ها دارای عوارضی هستند که باید مورد توجه باشند.از تداخل اثر داروها نیز نباید غافل بود و بیماران بایستی داروهای دیگری را که به علل دیگر مصرف می نمایند، به پزشک یادآوری کنند، چون داروها هم به عنوان عامل کهیر و هم به عنوان تأثیر متقابل روی داروهای آنتی هیستامین مهم هستند.گهگاه در کهیرهای مقاوم، پزشک ممکن است چند نوع آنتی هیستامین را باهم یا به طور متناوب تجویز کند. در موارد حاد و شدید، به ویژه مواردی که مشکل تنفسی بروز نماید، مراجعه به اورژانس و تجویز «اپی نفرین» یا «کورتیکواستروئید» تزریقی با صلاحدید پزشک معالج، صورت می گیرد.

الف-موضعی (به صورت ضماد،پماد،شستشو دهنده )
1-شستشوی بدن با ماست و سدر وشاهتره.2-دود کردن اسفند حساسیت را از بین می برد.3-مالیدن آب کلم پیچ یا برگ آن بر روی پوست.4-قرار دادن مخلوط مغز موز با سرکه و آبلیمو(چند بار در شبانه روز).5-مالیدن له شدن تره یا آب آن بر پوست.6-له شده پخته شلغم روی پوست.7-له شده سیر روی جوشهاتذکر: این مورد با احتیاط کامل اجرا شود چون ممکن است مقدار زیاد سیر باعث تاول شود.می توانید از خاکستر سیر استفاده کنید چون داروی جوش ها می باشد.8-مالیدن شاهتره روی پوست9-له شده پنیرک و گزنه.این روشها کهیر را تسکین می دهد وبه طور موقت و در مواقع اضطراری مفید هستند.

ب-خوراکی
1-خوردن آب انگور در درمان کهیر اثری قطعی و بسیار خوب دارد.(می توانید 100گرم از آن را در مقداری آب ریخته و هر سه ساعت یک بار میل کنید)2-آب نارنج،آب لیمو،آب غوره، هر کدام 100 گرم مخلوط کرده میل کنید،کهیر ها ظاهر شده و به مرور و به طور کامل از بین می روند.3-کاهو،گشنیز،چغندر(لبو)،برگ چغندر،ماست،آب لیمو،شاه تره،خرفه،خیار،هندوانه،لعاب اسفرزه،خاکشیر،بسیار مفید هستند.4-برای دفع سموم معده و روده و صاف نمودن خون از آشهای ساده و ترش استفاده کنید مانند:تمر هندی،آب شاهتره یا عرق آن ،آب نارنج ،آبغوره، آبلیمو ،گشنیز، برگ چغندر.5-خوردن این غذاها و خوراکیها هم توصیه می شود:ماست(با کمی نعناخیار(با کمی نمکهندوانه(با کمی شکر)،خاکشیر،قُدّومِه شیرازی(دانه ریز قرمز)،خرفه،شاه تره،عرق کاسنی، کاهو، آلبالو، عناب، گیلاس، آب زرشک، آب ترب، گل گاوزبان.

لازم به ذکر است که مالیدن آب تره یا له کرده آن بر روی پوست برای درمان کهیر و رفع خارش به ویژه اگر با سماق مخلوط شود مؤثر می باشد.

کهیر و راههای درمان

  • مجید صفری

سوختگی

شنبه, ۲۳ مرداد ۱۳۹۵، ۰۲:۲۴ ق.ظ

درمان “سوختگی” با آب جوش و درجه 2 و 3

سوختگی,سوختگی آب جوش,سوختگی درجه 3,سوختگی زبان,سوختگی صورت,سوختگی درجه یک,سوختگی سقف دهان,سوختگیری هوایی,سوختگی چهارشنبه سوری,سوختگی با روغن داغ,سوختگی با آب جوش,درمان سوختگی آب جوش,سوختگی با آب جوش درمان,سوختگی با آب جوش خمیر دندان,سوختگی با آب جوش سطحی,سوختگی با آب جوش در کودکان,پماد سوختگی آب جوش,درمان سوختگی اب جوش,داروی سوختگی اب جوش,سوختگی درجه 3,درمان سوختگی درجه 3,انواع سوختگی درجه 3,پانسمان سوختگی درجه 3,ترمیم سوختگی درجه 3

درمان سوختگی با آب جوش و درجه 2 و 3

 به گزارش بی اس ام اس آسیبی که بر اثر گرما، برق، مواد شیمیایی، اصطکاک و یا پرتو به پوست (درجه اول و باعث قرمزی آن) و گوشت(درجه دوم و باعث تورم و درد و تاول) و گاهی با ضخامت کامل و رسیدن به استخوان(درجه سوم) وارد می‌شود را سوختگی می‌گویند.

در هنگام سوختگی، بلافاصله باید محل سوختگی را زیر آب سرد گرفت.

در مراحل بعدی نیز می‌توان از گذاشتن سفیده تخم مرغ روی محل سوختگی، گذاشتن چای کیسه‌ای که تر شده با آن باشد، فشار دادن سیب زمینی خام و کشیدن آب خارج شده از آن روی محل سوختگی، گذاشتن پارچه‌ای آغشته به سرکه سیب و یا سرکه سفید، قرار دادن مخلوط مقداری جوش شیرین و آب سرد، برش دادن برگ گیاه آلوئه‌ورا و کشیدن ژله وسط آن روی محل سوختگی، چرب کردن محل سوختگی با روغن در سوختگی‌های سطحی و از خیار سبز و… استفاده کرد.

برخلاف تصور برخی افراد در تأثیر مثبت کَرِه، برای درمان سوختگی نباید از کره استفاده کرد.

استفاده از پماد‌هایی چون روغن ماهی، اکسیدوزنگ، سیلورسولفادیازین، آلفن و زینک اکساید نیز در درمان سوختگی مؤثرند.

در صورت مرطوب و مترشح بودن محل سوخته شده، بدلیل وجود امکان عفونت، باید محل سوختگی را تمیز نگه داشت.

اگر سوختگی زیر لباس، جوراب و… باشد، باید آن را قیچی کرده و به آرامی و بدون کشش از دور محل سوختگی جدا کرد. و اگر لباس و یا زیور آلات به پوست چسبیده باشد، فقط باید محل آن را خنک نگه داشت و از جدا کردن نادرست آن خودداری کرد.

در مواقعی مثل شکستگی، سوختگی، زخم‌های باز، تب بالا، یرقان، بیماری‌‌های عفونی پوستی، کوفتگی و اصطلاحاً رگ به رگ شدن، بسیاری از بیماری‌های مزمن، آرتریت و بیماری‌های قلبی نباید از مشت و مال استفاده کرد.همچنین در برخی موارد مثل بارداری، بیماری‌های قلبی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، سرطان و… نیز باید با پزشک مشورت کرد.

مبتلایان به‌ بیماری پروانه ای درد خود را با سوختگی درجه سه قابل مقایسه می‌دانند.

گفتنی است که گرد طباشیر برای استحکام دندان و سوختگی با آتش نافع و در ترکیب با سکنجبین برای برطرف کردن ناراحتی های روانی و دلتنگی مفید و انفیه آن با روغن بنفشه برای تقویت بینایی مجرب است.لازم به ذکر است که مداومت آن مضر باء و مصلح آن عسل و مصطکی است و گویند برای ریه مضرمی باشد که مصلح آن صبر یا عناب است ولی در سرد مزاجان مصلح آن با زعفران تعدیل می گردد.

در مطلب خواص و فواید تخم شنبلیله میخوانیم که بهترین درمان طبیعی برای مشکلات پوستی مانند اگزما، جوش، خراش، زخم‌ها، سوختگی، مشکلات پوستی ناشی از نقرس و نیز ضخیم و پرپشت شدن موها، استفاده موضعی از پودر دانه شنبلیله می‌باشد. برای این منظور لازم است پودر دانه شنبلیله را با آب داغ مخلوط نمایید و سطح آسیب‌دیده پوستی و یا مو را با این مخلوط بپوشانید.

ضربه به چشم یا سوختگی می تواند از عوامل چشم درد باشد

منابع:

تیبان

شبکه خبر

سوختگی

  • مجید صفری

صدا کردن مفصل

شنبه, ۲۳ مرداد ۱۳۹۵، ۰۲:۰۵ ق.ظ

علت صدا کردن مفصل+درمان “صدا کردن مفاصل”

صدا کردن مفصل,صدا کردن مفصل زانو,صدا کردن مفاصل,درمان صدا کردن مفصل زانو,علت صدا کردن مفصل

صدا کردن مفصل

 به گزارش بی اس ام اس گاهی از برخی مفاصل بدن صداهایی شنیده می‌شود که گاه شبیه تقه و گاهی نیز بصورت خرت خرت است. مثل وقتی که دو چیز روی هم ساییده می‌شوند.

عوامل صدا کردن مفصل ؛ ایجاد گاز(گازهای موجود در مایع داخل مفاصل بنام سینوویال مثل اکسیژن، نیتروژن و دی اکسید کربن)، حرکت تاندون و لیگامان(این حرکت از روی برجستگی‌های استخوانی عبور کرده و با باز و بسته شدن مکرر مفصل ممکن است بارها و بارها به جلو و عقب حرکت کرده و هر بار صدا تولید شود) و سطح ناصاف مفصل(در اثر آرتروز و یا ساییدگی).

باید توجه داشت که همراه بودن این صدا دادن‌ها با درد ممکن است نشانه‌ای از یک بیماری باشد و بلافاصله باید به پزشک مراجعه کرد.

صدا کردن مفصل , دلایل صدا کردن مفاصل , درمان صدا کردن مفصل

برخی از افراد نیز از مفاصل بدن خود(مخصوصاً مفاصل انگشتان دست) صدا تولید می‌کنند که به گفته‌ی متخصصان این عمل در دراز مدت می‌تواند موجب تورم دست و کاهش قدرت آن شود.

منبع:

ایران ارتوپد

صدا کردن مفصل

  • مجید صفری

بی خوابی

سه شنبه, ۱۹ مرداد ۱۳۹۵، ۰۷:۴۹ ب.ظ

علت و درمان “بی خوابی” شبانه

بی خوابی,بی خوابی نوزاد,بی خوابی نوزادان,ببی خوابی شبانه,بی خوابی در شب,ببی خوابی در دوران بارداری,بی خوابی در بارداری,بی خوابی نوزادان,بی خوابی نوزاد در شب,بی خوابی نوزاد,بی خوابی نوزادان در شب,بی خوابی نوزاد دو ماهه,بی خوابی نوزاد 2 ماهه,بی خوابی نوزاد یک ماهه,بی خوابی نوزاد 6 ماهه,بی خوابی نوزادان در شب,بی خوابی نوزادان در روز,بی خوابی شبانه نوزادان,بی خوابی شبانه نوزاد,بی خوابی شبانه کودکان,بی خوابی شبانه در بارداری,بی خوابی شبانه نشانه چیست

علت و درمان بی خوابی شبانه

 به گزارش بی اس ام اس کسی که در طول شب به طور مکرر بیدار شود، در به خواب رفتن مشکل داشته و مدت زمان خوابش کم می‌شود، به بی‌خوابی یا کم خوابی دچار شده است. این وضعیت ممکن است از علائم بیماری باشد و خود به تنهایی مریضی نیست.

عوامل کم‌خوابی؛ اضطراب، تنش هیجانی، احساس عدم امنیت، ترس از تنهایی، افسردگی و مصرف کافئین.

برخی نیز می‌گویند شب‌هایی که قرص ماه کامل است، خواب افراد سبک‌تر از بقیه روزهاست.

راه‌های درمان؛ نوشیدن شیر موز، آجیل و شیر قبل از خواب، مصرف کیوی و آلبالو، ورزش یوگا و…

انواع بی‌خوابی

سه نوع بی‌خوابی تاکنون شناخته شده‌است: گذرا، حاد و مزمن.

  1. بی‌خوابی گذرا بین چند روز تا یک هفته طول می‌کشد و ممکن است دلیل آن استرس باشد.
  2. بی‌خوابی حاد به بی‌خوابی اطلاق می‌شود که بین سه هفته تا شش ماه است.
  3. بی‌خوابی مزمن به بی‌خوابی بیش از یک سال اطلاق می‌شود و ممکن است برای حواس فرد اختلالات جدی ایجاد کند این نوع کم خوابی می‌تواند سالها طول بکشد. برخلاف دو نوع قبل این نوع کم‌خوابی می‌تواند اختلالی باشد که نتیجه مستقیم مشکلات روانی است. تاثیرات آن که با توجه به ریشه اش متفاوت خواهد بود شامل خواب‌آلودگی، خستگی عضلانی و یا روحی، و توهم می‌شود. غالباً مبتلایانِ به بیخوابی مزمن افزایش هوشیاری(alertness) خواهند داشت.

بی خوابی یا پرخوابی از مهمترین علائم افسردگی هستند

گل ساعتی برای درمان بی خوابی مفید است

برای درمان سرفه های مزمن ناشی از سرماخوردگی و همچنین برای خواب کودک از شکر تیغال به کرات استفاده می کنند.

اسُطوخودوس (لَوندر) گیاهی زیبا و خوش بو با دهها خاصیت از جمله برای درمان بیخوابی در بیشتر نقاط دنیا بحالت خودرو پیدا میشود به ویژه در جنوب فرانسه مناطق مدیترانه و در تورنتو کانادا به مقدر فراوانی وجود دارد و بسته به شرایط محیط و خاک به انواع مختلف ظاهر می گردد

قاعدگی معمولاً با دل‌پیچه، جوش، بی‌خوابی، افسردگی، بی‌حوصلگی، اشتیاق به خوردن غذاهای خاص و… همراه است.

منبع:

نمناک

بی خوابی

  • مجید صفری

پا درد

دوشنبه, ۱۸ مرداد ۱۳۹۵، ۰۸:۵۱ ب.ظ

علت و درمان پا درد

پا درد,پا درد در اوایل بارداری,پا درد در کودکان,پا دردهای شدید,پا درد در بارداری,پا درد بعد از زایمان,پا درد در دوران بارداری,پا درد شبانه,پا درد شدید,پا درد کودکان,علت پا درد در اوایل بارداری,دلیل پا درد در اوایل بارداری,پا درد در دوران بارداری,علت پا درد در دوران بارداری؟,درمان پا درد در دوران بارداری,پا درد شبانه در دوران بارداری,دلیل پا درد در دوران بارداری,پا درد دوران بارداری,پا درد کودکان در شب,پا درد در کودکان,پا درد در کودک,علت پا درد در کودکان,علت پا درد در کودکان چیست,دلیل پا درد در کودکان,علل پا درد در کودکان,دلایل پا درد در کودکان,درمان پا درد در کودکان,علت پا دردهای شدید,درمان پا دردهای شدید,پا درد در بارداری,علت پا درد در بارداری,درمان پا درد در بارداری,دلیل پا درد در بارداری,پا درد شدید در بارداری,پا درد شبانه در بارداری,دلایل پا درد در بارداری,پا درد بعد از زایمان طبیعی,پا درد بعد از زایمان,پا درد پس از زایمان,علت پا درد بعد از زایمان,درمان درد پا بعد از زایمان,درد ساق پا بعد از زایمان,درد کف پا بعد از زایمان,درد پاشنه پا بعد از زایمان,درد مچ پا بعد از زایمان,پا درد در دوران حاملگی,دست و پا درد در دوران بارداری,علت پا درد در دوران بارداری,پا درد شبانه کودکان,پا درد شبانه کودک,پا درد شبانه در کودکان,علت پا درد شبانه,علت پا درد شبانه در کودکان,پا درد های شبانه,علت پا درد های شبانه,پا درد شدید دارم,پا درد شدید نشانه چیست,پا درد شدید کودکان,پا درد شدید,پا درد شدید در بارداری,درمان پا درد شدید,علت پا درد شدید,علت پا درد شدید در بارداری,پا درد کودکان,پا درد کودک,علت پا درد کودکان,دلیل پا درد کودکان,علت پا درد کودکان چیست,علل پا درد کودکان

علت و درمان پا درد

به گزارش بی اس ام اس درد پا بر اثر عوامل مختلف بوجود می‌آید و انواع متفاوتی نیز دارد. این درد ممکن است در هر بخش از پا مثل ساق پا، انگشتان و… دخ دهد.

عوامل؛ عارضه‌های ستون فقرات، گرفتگی عضلات، آسیب دیدگی، ضربه خوردن، التهاب تاندون، شکستگی، سفت شدن شریان‌ها، ترومبوز سیاهرگی عمقی، نقرس، رگ‌های واریسی، وجود عفونت، لغزش دیسک، تأثیر برخی بیماری‌ها(مثل دیابت) و آسیب عصبی، بیماری اسگود شلاتر، تومورهای بدخیم، داروهای مشخص مثل کورتیکواستروئیدها، کیست، اضافه وزن و بارداری.

علائم؛ درد در ناحیه‌ی ساق پا(در هنگام دویدن، بالا رفتن از پله و…)، کم تحرکی، آرتروز، خستگی، عفونت یا التهاب، درد مفصل، برآمدگی‌های پوستی، رگ‌های واریسی، درد ران پا، درد مفصل ران و ضعف در ران و پا.

در صورت مشاهده این علائم به همراه درد پا باید سریعاً به پزشک مراجعه کرد؛ سردی یا رنگ پریدگی پا، مشکلات تنفسی، تب بالا، ناتوانی در راه رفتن، احساس درد پس از کشش خفیف پا، یرقان، صدای ترکیدن در هنگام آسیب دیدگی پا، ضعف و بی‌حسی تدریجی، ناتوانی در کنترل مدفوع و قرمزی و ورم پا.

این بیماری از طریق معاینه‌ی فیزیکی، تصویربرداری با اشعه ایکس، ام.آر.آی و سی.تی.اسکن قابل تشخیص است.

درمان؛ استراحت کافی، استفاده از جوراب واریس، قرار دادن یخ روی پا به مدت پانزده دقیقه، ورزش آرام و حرکات کششی، ماساژ(توسط افراد متخصص)، مصرف آسپرین(با تجویز پزشک)، فیزیوتراپی، کاهش وزن برای افراد چاق، جراحی ئ تزریق استروئید و بی‌حسی موضعی(با تجویز پزشک).

برای دمان پادرد و کمردرد : مقداری پوست شاخه های باریک سپستان را پوست بکنید و بعد آن را خوب نرم کنید و بپزید و روی محل درد بگذارید.

برای رفع درد پا و درد زانو ، کمی روغن طبیعی زنیان را به پا و زانوی خود بمالید.

منبع:

دکتر امیر مؤیدنیا

پا درد

  • مجید صفری

آنفولانزای مرغی

يكشنبه, ۱۷ مرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۱۹ ب.ظ

علائم بیماری “آنفولانزای مرغی”+راه درمان آنفولانزا مرغی

آنفولانزای مرغی , آنفولانزای مرغی در انسان , آنفولانزای مرغی چیست؟ , آنفولانزای مرغی علائم , علائم آنفولانزای مرغی , علائم آنفولانزای مرغی در انسان , علائم آنفولانزای مرغی در مرغ , علائم آنفولانزای مرغی در پرندگان , نشانه های آنفلوانزای مرغی

آنفلوآنزا پرندگان در ایران H9N2 نامیده می شود که اثرات بیماری‌زایی کمی در انسان دارد، اما تلفات ناشی از آن در پرندگان زیاد است. (بیماری «اِن1، اِچ1» که جدیداً منتشر شده است، با آنفلانزای مرغی تفاوت دارد.)

علائم بیماری آنفولانزای مرغی+راه درمان آنفولانزا مرغی

از زمان بروز این بیماری در سال 1997 میلادی در هنگ کنگ تا سال 2006، حدود دویست میلیون پرنده و چند صد نفر انسان، جان خود را از دست دادند.این بیماری از طریق تماس با مدفوع، خون، ترشحات تازه‌ی مجاری تنفسی پرندگان بیمار و محیط زیست آلوده منتقل می‌شود.

علایم وجود این بیماری در پرندگان:
بی اشتهایی، اشکال در تنفس با یک صدای خاص تنفسی، اسهال سفید و سبز، افت شدید تولید تخم، تیرگی تاج به همراه خونریزی در ریش و ساق پا، پژمردگی شدید پرندگان، آبریزش از چشم و بینی و افزایش شدید مرگ و میر آن‌ها.
علایم وجود این بیماری در انسان:
تب، سرفه، گلودرد، درد عضلات، احساس کسالت، عفونت چشم و ریه‌ها، تنگی نفس، خلط خونی و اسهال.
درمان
تنها داروی آنفلوآنزای مرغی برای انسان، تامی فلو (Oseltamivir) می‌باشد. کپسول آمانتادین به مقدار صد میلی گرم دوبار در روز و برای افراد بالغ و به ویژه کسانی که در تماس با مرغداری‌های آلوده هستند، ضرورت دارد. همچنین واکسن‌های متعددی در سراسر جهان تولید و توزیع می‌شود.

راه‌های کاهش خطر ابتلا به ویروس آنفلانزای مرغی از طریق پرندگان:

1– دور نگه داشتن کودکان از طیور و پرندگان: علاوه بر آن، ازگوشت‌های آماده و منجمد بسته‌بندی شده در کارخانه استفاده کنید. تماس نزدیک با پرندگان می‌تواند افراد را در معرض ابتلا قرار دهد.

2– رعایت احتیاط در خانه: شستن دست‌ها، چند بار در روز. (مخصوصاً بعد از تماس با پرندگان، قبل از خوردن غذا و بعد از دستشویی رفتن.) خریداری طیوری که توسط تولید‌کنندگان مطمئن بسته‌بندی شده و مارک خورده است. استفاده از تخته‌ی جداگانه برای بریدن گوشت خام. دست نزدن به پرندگان(مرغ، اردک، غاز، کبوتر،بلدرچین) و پرندگان وحشی. (چه زنده و چه مرده.) پختن مرغ و تخم‌مرغ، قبل از استفاده. (تخم مرغ باید طوری پخته شود که زرده و سفیده‌ی آن کاملاً سفت باشد. علاوه بر آن؛ مرغ و تخم مرغ خام را باید از دیگر غذاها دور نگه داشت.) پرهیز از استفاده‌ی گوشت خام.

3– گزارش بیماری و یا مرگ پرندگان خود را به مقامات.

4– مراجعه به نزدیک‌ترین درمانگاه محل سکونت: اگر بلافاصله پس از تماس با پرندگان مریض و یا مرده، علائم آنفولانزا از جمله تب در شما ظاهر شد برای درمان سریع به درمانگاه محل سکونت خود مراجعه کنید.

10 پرسش و پاسخ مهم درمورد بیماری آنفولانزای مرغی

۱) آیا همه گیری آنفلوانزای مرغی غریب الوقوع است ؟
  احتمالاً خیر ، اما عوامل ناشناخته بسیاری وجود دارند که پیش بینی دقیق را غیرممکن می سازند .
همه گیری آنفلوانزای مرغی دیر یا زود به وقوع خواهد پیوست . این همه گیری در زمانهای مختلف با پیدایش گونه های جدید ویروس رخ می دهد . این گونه های جدید باعث همه گیری جهانی می شوند چون انسانها فاقد ایمنی نسبت به این ویروس ها هستند . در زمانهائی مثل زمان جنگ جهانی ۱۹۱۸ این بیماری مانند یک طاعون وحشتناک بود و گاهی اوقات مانند ۱۹۵۷ و ۱۹۶۸ بیماری به شکل ضعیف بروز می کند .
آنفلوانزای مرغی هنوز یک بیماری پرندگان است . آنفلوانزای مرغی H۵N۱ در آسیا از انسان به انسان براحتی منتقل نمی شود . البته این ویروس ممکن است باعث همه گیری بعدی آنفلوانزای مرغی شود چون باعث یک اپیدمی در پرندگان وحشی و مرغان در آسیا شده است ، اما هیچ فردی با اطمینان نمی تواند ادعا کند که این ویروس باعث همه گیری بعدی انسانی خواهد شد .
آنفلوانزای مرغی به دوروش ممکن است تبدیل به آنفلوانزای انسانی شود :
الف) اگر فردی همزمان با ویروس آنفلوانزای انسانی به ویروس آنفلوانزای مرغی مبتلا شود ژن دو ویروس با هم ادغام شده و گونه جدیدی ازآنفلوانزای مرغی پدیدار می شود . این مساله در دوهمه گیری اخیر آنفلوانزا در ۱۹۵۷ و ۱۹۶۸ رخ داده است .
ب) آنفلوانزای مرغی می تواند به فرم تطابق یافته با انسانها تبدیل شود که این واقعه در همه گیری آنفلوانزا در سال ۱۹۱۸ رخ داده است . شواهدی وجود دارد که ویروس آنفلوانزای مرغی H۵N۱ این روند را شروع کرده است ولی دانشمندان بر این عقیده اند که هنوز مسیر زیادی طی نشده است
۲) آیا درمانی برای آنفلوانزای مرغی وجود دارد ؟
  خیر ، هیچ نوع درمانی برای هیچ آنفلوانزائی وجود ندارد . اگر چه در صورت مصرف بسیار زود هنگام داروهای ضدویروس بلافاصله بعد از ظهور علائمی مثل تب ناگهانی ، شدت بیماری کاهش خواهد یافت .
ویروس آنفلوانزای مرغی H۵N۱ برای بیماران بدشانسی که این ویروس را از پرندگان گرفته اند بسیار کشنده است ولی در صورتیکه این ویروس ما بین انسانها منتشر شود قطعاً به آن میزان ،کشنده نخواهد بود .
ویروس H۵N۱ باعث مرگ و میر ۷۰ درصدی در انسان می شود ولی هیچکدام از گونه های انسانی به این میزان کشنده نیستند . میزان مرگ و میر مسری ترین انفلوانزای انسانی حداکثر چند مرگ در ده هزار نفر می باشد .
۳) داروهای ضدویروس تا چه میزان مؤثر هستند ؟
  کلید موفقیت درمتوقف کردن انفلوانزا واکسن ها هستند و نه داروهای ضدویروس یک واکسن تجربی H۵N۱ ساخته شده است که یک پیشرفت مهم علمی می باشد . روش های جدید استفاده از آن در حال آزمایش می باشد ، البته احتمالاً نمونه های اول این واکسن پاسخ دهی خوبی نخواهند داشت و باید نمونه های جدیدی ساخته شوند که این روند بیش از یکسال طول خواهد کشید بنابراین چون واکسن سریعاً در دسترس نخواهد بود خط اصلی دفاع داروهای ضدآنفلوانزا می باشند ولی به میزان کافی از این داروها وجود ندارد.
۴) آیا مردم باید داروهای ضدانفلوانزا را ذخیره کنند ؟
  خیر ، اول از همه به این دلیل که داروها به میزان کمی موجود هستند . در صورت وقوع همه گیری پزشکان نیاز به تمام داروهای در دسترس دارند تا بتوانند کسانیکه واقعاً به ویروس آلوده شده اند را درمان کنند . دهند و حتی اگر شما داروها را در دسترس داشته باشید چه زمانی باید از آنها استفاده کنید ؟ بدون آزمایش آنفلوانزا سخت است که بدانیم آیا علائم بعلت آنفلوانزا یا یک عفونت تنفسی دیگر ایجاد شده است وقر صها فقط بر علیه آنفلوانزا مؤثر هستند .
۵) آیا ممکن است به علت خوردن مرغ وجوجه به آنفلوانزای مرغی مبتلا شویم ؟
  اگر گوشت به خوبی پخته شود، خیر . پختن باعث مرگ ویروس در مرغ ، گوشت و تخم مرغ می شود . ویروس آنفلوانزای مرغی در گوشت خام مرغان آلوده زنده می ماند . بهداشت مناسب یعنی شستشوی دستها و ضدعفونی کردن تمام سطوحی که با گوشت در تماس هستند ضروری است .
۶) چطور به آنفلوانزای مرغی مبتلا می شویم ؟
  افراد بعلت جابجاکردن مرغان آلوده و همچنین از طریق سطوح آلوده به مدفوع پرندگان مبتلا به آنفلوانزای مرغی می شوند . موارد مشکوک بسیار کمی از انتقال آنفلوانزای مرغی از انسان به انسان وجود دارد .
۷) آیا بیش از یک نوع آنفلوانزای مرغی وجود دارد ؟
  بله ، ویروس آنفلوانزای H۵N۱ بیش از سایرین مورد توجه است زیرا در آسیا وسیعاً منتشر شده است و همچنین به این علت که اکثریت مبتلایان بدشانس این بیماری را از مرغان گرفته و مرده اند .
یکی دیگراز ویروس های آنفلوانزای مرغی ،ویروس H۷N۷ است که در سال ۲۰۰۳ تعدادی از مردم را درهلند مبتلا کرد. این ویروس عمولاً باعث ورم ملتحمه در مبتلایان می شود اگر چه یک دامپزشک بعلت این بیماری مرده است . خوشبختانه مقامات هلندی ویروس را قبل از انتشار به سایرانسانها سرکوب کردند .
در گذشته آنفلوانزای مرغی در آمریکا نیز گزارش شده است . تا بحال تمامی این ویروس ها قبل ازانتشار مابین انسانها ریشه کن شده اند .
۸) چه کاری در مورد آنفلوانزای مرغی می توا ن انجام داد ؟
  در صورت وقوع همه گیری آنفلوانزای مرغی ، شستن مکرر دستها بهترین راه پیشگیری از عفونت ویروس منجمله آنفلوانزاست . به یاد داشته باشید که از آب گرم و صابون استفاده کنید و تمام قسمت های دست را بشوئید . یک قانون سرانگشتی این است که بمدت خواندن یک دور الفبا برای خودتان ، دستانتان را بشوئید .
در صورت وقوع همه گیری آنفلوانزا به گزارش های خبری توجه کرده و به توصیه های پزشکان عمل کنید . ترس بی فایده ترین پاسخ به یک اورژانس است .
زمانی که واکسن در دسترس باشد گروه پزشکی و بهداشت و افراد مستعد باید در وهله اول از این واکسن استفاده کنند . داروهای ضدآنفلوانزا باید برای درمان عفونتهای جدی مورد استفاده قرار گیرند . در صورتی که میزان دارو به حد کافی باشد از این داروها می توان برای افراد نزدیک به مبتلایان نیز استفاده کرد .
۹) چه کسانی بیش از سایرین نسبت به آنفولانزای مرغی حساس هستند؟
  آنفلوانزا بیشترین خطر را معمولاً برای کودکان کم سن و همچنین افراد مسن دارد.البته تا حد زیادی این مسئله بستگی به وجود ایمنی نسبت به آنفلوانزا در جوامع مختلف دارد . برای مثال آنفلوانزای ۱۹۱۸ برای جوانان کشنده تر بود .
۱۰) تا کنون میزان مبتلایان مبتلا به آنفلوانزای مرغی چه تعداد می باشد ؟
  تا دهم اکتبر ۲۰۰۵ سازمان بهداشت جهانی ۱۱۷ مورد اثبات شده آنفلوانزای مرغی H۵N۱ در انسانها را گزارش کرده است . ۶ نفراز این افراد مرده اند . این مرگ ها تأسف بار هستند اما میلیونها پرنده در مناطق پرجمعیت جهان با این ویروس آلوده شده اند . اگر چه عفونت های اثبات شده درصدی از کل عفونتها را تشکیل می دهند،انسانها دارای ریسک بسیار کمی برای ابتلا به ویروس از طریق مرغان هستند .

منابع:
سلامت نیوز

یونیسف

آنفولانزای مرغی

  • مجید صفری