فروشگاه اینترنتی مهندس

فروشگاه اینترنتی مهندس

فروشگاه اینترنتی مهندس

فروشگاه اینترنتی مهندس

فروشگاه اینترنتی مهندس

سوختگی

شنبه, ۲۳ مرداد ۱۳۹۵، ۰۲:۲۴ ق.ظ

درمان “سوختگی” با آب جوش و درجه 2 و 3

سوختگی,سوختگی آب جوش,سوختگی درجه 3,سوختگی زبان,سوختگی صورت,سوختگی درجه یک,سوختگی سقف دهان,سوختگیری هوایی,سوختگی چهارشنبه سوری,سوختگی با روغن داغ,سوختگی با آب جوش,درمان سوختگی آب جوش,سوختگی با آب جوش درمان,سوختگی با آب جوش خمیر دندان,سوختگی با آب جوش سطحی,سوختگی با آب جوش در کودکان,پماد سوختگی آب جوش,درمان سوختگی اب جوش,داروی سوختگی اب جوش,سوختگی درجه 3,درمان سوختگی درجه 3,انواع سوختگی درجه 3,پانسمان سوختگی درجه 3,ترمیم سوختگی درجه 3

درمان سوختگی با آب جوش و درجه 2 و 3

 به گزارش بی اس ام اس آسیبی که بر اثر گرما، برق، مواد شیمیایی، اصطکاک و یا پرتو به پوست (درجه اول و باعث قرمزی آن) و گوشت(درجه دوم و باعث تورم و درد و تاول) و گاهی با ضخامت کامل و رسیدن به استخوان(درجه سوم) وارد می‌شود را سوختگی می‌گویند.

در هنگام سوختگی، بلافاصله باید محل سوختگی را زیر آب سرد گرفت.

در مراحل بعدی نیز می‌توان از گذاشتن سفیده تخم مرغ روی محل سوختگی، گذاشتن چای کیسه‌ای که تر شده با آن باشد، فشار دادن سیب زمینی خام و کشیدن آب خارج شده از آن روی محل سوختگی، گذاشتن پارچه‌ای آغشته به سرکه سیب و یا سرکه سفید، قرار دادن مخلوط مقداری جوش شیرین و آب سرد، برش دادن برگ گیاه آلوئه‌ورا و کشیدن ژله وسط آن روی محل سوختگی، چرب کردن محل سوختگی با روغن در سوختگی‌های سطحی و از خیار سبز و… استفاده کرد.

برخلاف تصور برخی افراد در تأثیر مثبت کَرِه، برای درمان سوختگی نباید از کره استفاده کرد.

استفاده از پماد‌هایی چون روغن ماهی، اکسیدوزنگ، سیلورسولفادیازین، آلفن و زینک اکساید نیز در درمان سوختگی مؤثرند.

در صورت مرطوب و مترشح بودن محل سوخته شده، بدلیل وجود امکان عفونت، باید محل سوختگی را تمیز نگه داشت.

اگر سوختگی زیر لباس، جوراب و… باشد، باید آن را قیچی کرده و به آرامی و بدون کشش از دور محل سوختگی جدا کرد. و اگر لباس و یا زیور آلات به پوست چسبیده باشد، فقط باید محل آن را خنک نگه داشت و از جدا کردن نادرست آن خودداری کرد.

در مواقعی مثل شکستگی، سوختگی، زخم‌های باز، تب بالا، یرقان، بیماری‌‌های عفونی پوستی، کوفتگی و اصطلاحاً رگ به رگ شدن، بسیاری از بیماری‌های مزمن، آرتریت و بیماری‌های قلبی نباید از مشت و مال استفاده کرد.همچنین در برخی موارد مثل بارداری، بیماری‌های قلبی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، سرطان و… نیز باید با پزشک مشورت کرد.

مبتلایان به‌ بیماری پروانه ای درد خود را با سوختگی درجه سه قابل مقایسه می‌دانند.

گفتنی است که گرد طباشیر برای استحکام دندان و سوختگی با آتش نافع و در ترکیب با سکنجبین برای برطرف کردن ناراحتی های روانی و دلتنگی مفید و انفیه آن با روغن بنفشه برای تقویت بینایی مجرب است.لازم به ذکر است که مداومت آن مضر باء و مصلح آن عسل و مصطکی است و گویند برای ریه مضرمی باشد که مصلح آن صبر یا عناب است ولی در سرد مزاجان مصلح آن با زعفران تعدیل می گردد.

در مطلب خواص و فواید تخم شنبلیله میخوانیم که بهترین درمان طبیعی برای مشکلات پوستی مانند اگزما، جوش، خراش، زخم‌ها، سوختگی، مشکلات پوستی ناشی از نقرس و نیز ضخیم و پرپشت شدن موها، استفاده موضعی از پودر دانه شنبلیله می‌باشد. برای این منظور لازم است پودر دانه شنبلیله را با آب داغ مخلوط نمایید و سطح آسیب‌دیده پوستی و یا مو را با این مخلوط بپوشانید.

ضربه به چشم یا سوختگی می تواند از عوامل چشم درد باشد

منابع:

تیبان

شبکه خبر

سوختگی

  • مجید صفری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی