آموزش و طرز تهیه آلو بخارا در منزل با گوشت

آموزش و طرز تهیه آلو بخارا در منزل با گوشت در سایت جسارت

طرز تهیه آلو بخارا ، طرز تهیه آلو بخارا در منزل ، طرز تهیه آلو بخارا ، روش تهیه آلو بخارا ،طرز پخت آلو بخارا،نحوه تهیه الو بخارا،طرز تهیه خورش آلو بخارا،طرز تهیه خورش آلو بخارا با گوشت،طرز تهیه مربای آلو بخارا،طرز تهیه آش آلو بخارا،طرز تهیه آلو بخارا در خانه،طرز تهیه خورش آلو بخارا با مرغ،طرز پخت خورشت آلو بخارا،طرز تهیه خورشت آلو بخارا با گوشت،طرز تهیه ی الو بخارا،طرز تهیه خورش الو بخارا،طرز تهیه خورشت الو بخارا

طرز تهیه آلو بخارا ، طرز تهیه آلو بخارا در منزل ، طرز تهیه آلو بخارا ، روش تهیه آلو بخارا

آلوهایی که در غذا استفاده می شود مانند خورشت آلو بخارا، اکثرا از نوعی تهیه می شوند که پوست آنها را به راحتی می توان جدا کرد، زیرا موقع پخت غذا، پوست آلو (آلوی خشک شده با پوست) از گوشتش جدا می شود و منظره جالبی به غذا نمی دهد، بنابرین از آلوهایی مانند آلو قطره طلا، برای تهیه آلو خورشتی استفاده می شود. در ادامه روش خشک کردن آلو قطره طلا و تهیه آلو خورشتی را مشاهده می کنید.با خواندن این مطلب در تهیه الو بخارا استاد می شویددرست کردن آلو بخارا توسط خودتون در خانه خیلی راحت و از نظر اقتصادی به صرفه ست. آلوهایی رو که برای خشک کردن انتخاب میکنین بهتره که گوشتی و شیرین باشه و معمولن همه ی آلوها رو می تونیم خشک کنیم از آلو سیاه گرفته تا قطره طلا. من از آلوهای زرد و شیرینی که این روزها فراوان بود استفاده کردم. آلوها رو به هر میزان که آماده کردین برای خشک کردن، بعد از شستن و چیدن دم هاشون کنار میذاریم. یک قابلمه متناسب با اندازه آلوها برداشته و با مقدار مناسب آب میذاریم جوش بیاد، ۲ قاشق روغن هم بهش اضافه می کنیم. اگر بافت آلوها نرمه بعد از جوش آمدن آب آلوها رو داخل قابلمه ریخته و زیر گاز رو خاموش میکنیم اما اگر بافت آلو سالم و له شده نیست اجازه میدیم آلوها ی جوش بخوره و بعد از روی حرارت برمیداریم. بعد از اینکه کمی از حرارت افتاد، میبینین که پوست آلوها جمع شده حالا به راحتی میتونین پوست آلوها رو جدا کنین و در سینی یا آبکش بچینین و روش به دلخواه کمی نمک یا شکر بپاشین و اجازه بدین جلوی آفتاب خشک بشه. دقت کنین که اگر ۲ روز میخواین جلوی آفتاب باشه روز دوم آلوها رو پشت و رو کنین و اگر آفتاب خیلی تیزه این زمان رو کمتر کنین در غیر این صورت تمام بافت آلو خشک میشه و تقریبن هسته های آلو فقط میمونه ! اگر تو آپارتمان زندگی می کنین و فضای کافی برای استفاده از آفتاب ندارین میتونین آلوها رو جلوی باد پنکه خشک کنین. این هم آلوهای خشک شده من.

مواد لازم برای تهیه آلو بخارا چیست؟

آلو قطره طلا………. به میزان لازم. آب………. به میزان لازم.

طرز تهیه آلو بخارا

ابتدا آلوهای کاملا رسیده را شسته و دم آنها را می گیریم. سپس ظرفی مانند ماهیتابه که عمق کمی داشته باشد و فقط یه ردیف آلو را بتوان در آن ریخت را، روی حرارت قرار می دهیم.مقدار مناسبی آب در آن ریخته وشعله را تنظیم می کنیم که آب از جوش نیفتد. سپس تعدادی آلو ( به صورت متناوب ) درون ظرف آب در حال جوش می اندازیم. بلافاصله بعد از ترک خوردن پوست، آلوها را با کفگیر از آب خارج کرده و درون آبکش ریخته، بعد از خنک شدن به راحتی پوست آن را جدا می کنیم.پس از پوست گیری، سریعا روی پارچه ای که داخل سینی یا آبکش گذاشته ایم، ریخته و جلوی آفتاب مستقیم قرار دهید. بعد از اینکه کمی رطوبت آلوها کشیده شد، آلوها را زیر و رو می کنیم که سریعا خشک شود تا کپک نزند و یکنواخت خشک شود. معمولا طی ۲ تا ۴ روز آلوها خشک می شوند.می توان آلوها را کمی مرطوب برداشت و داخل نایلون، درون فریزر گذاشته و یا کاملا خشک شده، سپس درون کیسه پارچه ای ریخته و در جای خشک و خنک نگهداری کرد. آلوهای خشک شده را برای زمستان نگه دارید. می توانید در انواع خورش یا آش بریزید و از طعم طبیعی و دلچسب آن لذت ببرید.

آموزش طرز تهیه آلو بخارا

درست کردن الو بخارا آسونه! اول اینکه آلو زرد درشت می خریم و می شوریم. با یه چاقوی خییییییییییییلی تیز یه به علاوه روی همشون می زنیم. یه بعلاوه ای که فقط پوست شو پاره کنه و به گوشتش نرسه . متاسفانه توی عکس اصلا معلوم نیس!!!!یه قابلمه اب می ذاریم روی حرارت تا به جوش بیاد. وقتی به جوش اومد , الو ها رو می ندازیم داخلش. بعد از چند ثانیه آلو ها میاد روی اب می ایسته و پوستش تقریبا جدا شده! با کفگیر بر می داریم و می ریزیم داخل ظرف آب سرد.( من با کفگیر اول همه رو ریختم داخل سبد و بعد ریختم داخل ظرف اب سرد)و بعد هم می ذاریم داخل سبد و جلو افتاب تا خشک شن. هر چی الوهاتون درشت و گوشتی باشن دیرتر خشک میشن و هرچی کوچیک باشن زودتر خشک میشن.آلوهای سمت راست آلوهای درشت و گوشتی بودن و آلوهای سمت چپ الوهای کوچیک بودن ( همونایی که تو سبد هس) که اونایی که درشت بودن آلوبخارای بهتری شدن.

طرز تهیه آلو بخارا

بیشتر بخوانید :

درمانی عجیب و باورنکردنی با کاکائو و سرماخوردگی و کاهش گلو درد

عکس و خواص گیاه کاسنی چیست همراه طریقه مصرف

مضرات و خواص کشمش سبز در بارداری و برای کودکان

در مورد خاصیت پیاز قزمز , خام , پخته و کوهی برای پوست مو